En stille hjemmeside

Kategori: Bøger (Side 1 af 12)

The Way og Kings

Har læst første bog i serien The Stormlight Archive – nemlig bogen The Way of Kings

God underholdning fra start til slut – Brandon Sandersson kan bare noget med at skrive indlevende personer ind i sine historier.

Der er tale med en bog i genren fantacy, hvorfor der er enkelt småting som f.eks. der er mange mærkelige væsner ala kæmpe krebslignende trækdyr til vogne og alligevel er der også heste til soldaterne.

Er straks gået i gang med bog 2 i serien.

Aktie-læsning

Har læst bogen af Jens Løgstrup om hvordan man kan behandle sine investeringer

Faktisk en ganske udmærkede bog med nogle gode pointer.

Så håber jeg bare jeg også lige kan lave 100 mio kr. som forfatteren kunne….

Mere Mistborn

Så fik jeg afsluttet serien på 3 bøger om Vim som er Mistborn.

Brandon Sanderson forstår sig på at skrive fantasy – det må jeg sige.

Jeg var godt underholdt, og der er overraskende plot twist til slut i bogen.

Mere Mistborn

Har læst anden bog i serien om Mistborn af Brandon Sanderson

Den var faktisk meget god, men man skal kunne lide mystiske væsner og troldom mv…

Er allerede gået i gang med bog nummer 3.

Mistborn

Har læst denne bog af Brandon Sanderson

En god gedin gang fantacy om de smås kamp mod den storeonde tyran, tilsat noget magi og lidt mærkelige væsner.

Jeg var godt underholdt, og kan se, hvorfor Brandon Sanderson har solgt så mange bøger som han har.

Artificial Condition

Fik læst endnu en bog af Martha Wells.

Igen en meget sjov premisse om en kriger robot der bliver “menneskelig” og prøverat finde sin vej i livet, samt finde svar på hvorfor den der blevet som der er.

Desværre er det lidt for lang tid siden jeg læste den forgående bog i serien, så visse dele af historien var gået lidt i glemslen.

Mere Clive Russler

Læste lige en bog mere af Clive Russler.

Bog nummer 2 – og nu bliver det rodet, fordi det oprindelig var nummer 1, men så blev der udgivet den der hedder Pacific Vortex, som handlingsmæssigt ligger inden denne bog.

Denne bog hedder Mayday (men også The Mediterranean Caper afhængig af i hvilket land den er udkommet)

Igen en gang klassisk spænding med hovedpersonen Dick Pitt, som meget tidstypisk (1973) ryger, drikker og nedlægger damer som en James Bond kopi.

Pacific Vortex

Har læst en bog af Clive Cussler

Det er første bog i serien om Dirk Pitt, som er en slags amerikansk James Bond.

Serien om Dirk Pitt startede i 1973, men denne bog er skrevet i 1983, selv om den kronologisk er den første.

Den har alt en god agent bog skal have. En ond skurk i en undervands base, damer, smøger og sprut. En helt med foragt for autorisationer, der er playboy med en sportsvogn osv. osv.

Grunden til at jeg faldt over Clive Cussler er fordi jeg blev nysgerrig på, hvorfor et urmærke som Doxa har lavet flere modeller med hans navn på.

Der er en del dykning i bogen, så tænker det er derfor.

The Institute

Har læst en Stephen King mere.

Denne gang er det The Institute. Fantastisk spænende, kunne læsten ikke lægge den fra mig.

Der er lidt “af det mystiske”, men ikke for meget denne gang. Mere spænding og velskrevet skæbner i uvante omstændigheder.

Hvad er også er fedt er, at den snart kommer som serie, og i følge traileren ser den ud som en der skal ses.

Splinter Cell – Tom Clancy

Har læst en bog der udkom i 2004, og som nok er mest kendt som ideen til et computer spil af samme navn.

Bogen er som sådan udmærkede, om en lidt gammeldags.

Men skal jeg være ærlig, kunne jeg bedre lide bøgene i serien om Rainbow Six, som jeg læste for mange år siden.

Dog ikke sagt at jeg ikke over tid kunne finde på at læse den næste bog i serien.

« Ældre indlæg

© 2026 Sandersson.dk

Tema af Anders NorenOp ↑